Головна » Статті » Мої статті |
КОЛЕКТИВНЕ МУЗИКУВАННЯ ЯК МЕТОД РОЗВИТКУ МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙКорнєва Тетяна Володимирівна Зміст 1. Вступ 1. Вступ Спільне музикування відіграє важливу роль у розвитку творчих здібностей дітей. Набуті за роки навчання навички та вміння гри в різного роду ансамблях: 2. Користь від спільне музикування Гра в ансамблі викликає живий інтерес в учнів, розвиває дисципліну мислення, привчає до більшої організованості, зміцнює почуття ритму. Навички ансамблевої гри дитина набуває ще на самому початку навчання. Учневі пропонується вправа, що складається з одного або декількох звуків. Педагог в цей час виконує основний музичний матеріал. Приклад: великий плюс і допомога викладачу - домашнє музикування, яким іноді захоплюються (дуже рідко) батьки, але результат відмінний. Найголовнішим в такому союзі є інтуїтивний музичний вплив, здійснюваний природним чином. Учень вчиться слухати, долати труднощі. Тут важливий і виховний момент: діти беруть участь у творчому процесі разом з учителем. Це сприяє їх більшому взаєморозумінню. 3. Репертуар: його значення для спільного музикування Сучасні посібники для маленьких скрипалів включають різноманітний матеріал для початкового музикування. Одночасно опановуємо і виконання з концертмейстером. У навчальному процесі всі види ансамблів можуть бути використані з рівним успіхом. Оркестрові перекладання – відмінний матеріал для читання з листа, занять для розвитку навичок швидкої орієнтації в нотному тесті, для виконання в ескізі. Приклад: Т. Масон. Бугі. Е. Л. Вебер. Арія Ісуса Христа. Ж. Гарваренц. Вічне кохання. Оригінальні п'єси і концертні транскрипції призначаються для публічних виступів і тому вимагають ретельної і завершеною шліфування виконання. Вивчення цих творів допомагає зрозуміти різноманітні вимоги ансамблю, творчо збагачує виконавців і вдосконалює їх майстерність. Приклад : О.Рідінг. Концерт., Карл Дженкінс.Палладіо. Ансамблева техніка висуває перед виконавцями особливі вимоги. Головна трудність – це вміння слухати не тільки те, що граєш сам, а одночасно загальне звучання всіх партій, які органічно зливаються в єдине ціле. Основне завдання кожного з виконавців виявити, осмислити і створити в своїй уяві ясний звуковий образ всього твору. 4. Методичні вимоги до спільної гри При виконанні ансамблевого твору, так само як і сольної п'єси, необхідно вдумливе, детальне вивчення авторського тексту з точки зору мелодії, ритму, гармонії, форми, принципів розвитку. 5. Роль акомпанементу у колективній грі Це коло питань і завдань необхідно вирішувати при виконанні акомпанементів. Тут особливі труднощі - новий тембр соліруючого інструменту або співочого голосу. На початковому етапі розвитку нової акомпаніаторської ролі оркестру велике значення має вибір репертуару. Починати роботу над акомпанементом до вокальних творів бажано з романсів українських композиторів. У роботі над виконанням твору вперше доводиться вирішувати питання потрібного співвідношення мелодії і акомпанементу. Динаміка оркестру повинна пристосовуватися до соліста: необхідно дуже уважно слухати свого партнера і враховувати його виконавські інтереси. Це вимагає придбання потрібного досвіду, тобто однаково чути паузи і розуміти їх велике виразне значення, відчувати єдиний ритмічний пульс і загальний динамічний розвиток. Приклад: романс М. Лисенко. Коли розлучаються двоє. Пісня. Ю.Заворотинський. Ода Києву. При виконанні вокального акомпанементу важливо вчитися чуйно реагувати на всі нюанси і агогічні відхилення в сольній партії. Треба давати співакові дихати, розуміти всі цезури, осмислити кульмінації, протяжність фермат, розвиток фразування. 6. Висновки Цінним у роботі з оркестром, ансамблями різних форм, акомпанементом, в загальній концертній діяльності є те, що учні (педагогі і керівники теж) отримують задоволення від спільно виконаної художньої роботи, відчувають радість загального пориву, об'єднаних зусиль, взаємної підтримки, починають розуміти своєрідність спільного виконавства. Ансамблева гра є невід'ємною частиною навчального процесу в дитячій школі мистецтв, робить його більш цікавим і захоплюючим, допомагаючи учням придбати важливі, різноманітні і корисні вміння і навички. 13.12.2019 р. м. Ковель | |
Переглядів: 794 | Рейтинг: 4.3/7 |
Всього коментарів: 0 | |