Головна » Статті » Мої статті |
Методична розробка. Колективне музикування. Робота з ансамблями малих форм: тріо і квартет Сидляревич Аліна Юрієвна викладач скрипки Ковельської школи мистецтвТема уроку: «Робота з тріо і квартетом». Вид уроку: Групове заняття у виконавському класі. Мета уроку: освоєння характерних художньо-виразних особливостей кожної п'єси за допомогою технічних прийомів виконання. Обґрунтування мети: Формування загальної культури, всебічно розвиненої особистості через виконавську діяльность в ансамблі скрипалів. Ансамблі малих форм – це середовище і засіб формування творчої музичної індивідуальності, залучення до музичного мистецтва. Методичне забезпечення (обладнання): скрипки, смички, фортепіано, записи виконуваних п'єс у форматі мп3, програвач, нотний матеріал: партитура, партії для кожного інструменту. Користь колективного музикування Колективне музикування у дитячій школі мистецтв являє собою навчально-виконавський процес, в якому органічно пов'язані навчання, виховання і подальше виконання музично-художніх творів, орієнтованих на засвоєння основ ансамблевого виконавства, способів і досвіду різноманітної особистісно-орієнтованої діяльності в галузі музичного мистецтва. Працюючи над твором, починаючи з молодших класів, педагог повинен домагатися: синхронності при взятті звуку; рівноваги в звучанні; чистоти інтонації (мелодичної, гармонічної); єдності штрихів і аплікатури; виробляти вміння вести і передавати мелодійну лінію від партії до партії; виховувати відчуття єдиної ритмічної пульсації. Основні завдання, які повинні бути виконані учнями в процесі роботи над музичним твором: навчитися слухати музику, виконувану ансамблем, в цілому і окремі голоси; орієнтуватися в звучанні теми, супроводу, підголосків; виконувати свою партію у відповідності з художньої трактуванням твору; творчо застосовувати у спільному виконанні музично - виконавські навички, отримані в спеціальному класі; отримати навички читання з листа. Струнний ансамбль виконає два твори поспіль. Перший колектив – тріо. Учні: Шамайда Роман (скрипка) , Шайнюк Олена (віолончель). Партія фортепіано - Інна Бига. Особливу увагу слід націлити на контрастний характер виконання: ліричний, спокійний в старовинній п'єсі Кванца «Адажио» і різноманітні варіаційні мотиви української пісні П. Шольца «Ой літає соколонько». В другому творі добавляється партія контрабасу, яку виконує Петро Овруцький. В акордах слід спиратися на інтонацію октав, квінт, кварт; терцеві співзвуччя прилаштовувати до звучання цих ступенів. При виконанні п'єс кожен учасник ансамблю повинен досягти якісного звучання, вірного розподілу смичка, вірних штрихів. Під час уроку деякі місця в творах відпрацьовуються окремо з постановкою певної задачі. В кінці уроку виконуємо дві п'єси від початку до кінця, як на концерті. У цьому пункті роботи проводиться колективний аналіз виконання. Після закінчення уроку кожен учень формулює план домашньої роботи над кожним твором. Ще раз нагадуємо учням звернути увагу на якість звуковидобування в кантилене і штрихової техніки, а також на форму, зміст і характер творів. . Ансамблі мають величезне значення у формуванні звукообразних уявлень початківців скрипалів, у формуванні комплексу важливих професійних якостей: почуття ансамблю, єдність штрихів, фразування, артикуляції, точності ритму. На заняттях колективного музикування скрипалів відбувається синтез всіх знань і вмінь учнів, притому, що формуються навички інструменталіста-виконавця; крім того, виховуються та розвиваються такі якості як працездатність, фізична і психологічна витривалість, здатність артистичного втілення образно-художніх уявлень.
| |
Переглядів: 968 | Рейтинг: 4.8/65 |
Всього коментарів: 0 | |