Неділя, 05.05.2024, 13:44
Вітаю Вас Гість | RSS
Камерний оркестр "Квінта"
Головна » Статті » Мої статті

Відкритий урок з ансамблю "Робота струнного ансамблю над творами малої форми»

Методична розробка. Колективне музикування. Робота з ансамблями малих форм: тріо і квартет                               

                   Відкритий урок з ансамблю "Робота струнного ансамблю над творами малої форми»                  Сидляревич Аліна Юрієвна викладач скрипки  Ковельської школи мистецтв

Тема уроку: «Робота з тріо і квартетом».

Вид уроку: Групове заняття у виконавському класі.

Мета уроку: освоєння характерних художньо-виразних особливостей кожної п'єси за допомогою технічних прийомів виконання.

Обґрунтування мети: Формування загальної культури, всебічно розвиненої особистості через виконавську діяльность в ансамблі скрипалів.

Ансамблі малих форм  – це середовище і засіб формування творчої музичної індивідуальності, залучення до музичного мистецтва.
Завдання:
1. Домогтися єдності темпо-ритмічної пульсації у всіх учасників ансамблю;
2. Провести роботу над формою творів (відчуття фразування та динаміки);
3. Провести роботу над акордовим інтонуванням, якістю звуковидобування, розподілом смичка і штриховою технікою;
4. Домашнє завдання: досягти виразності шляхом м'якої атаки звуку, рівномірного ведення і розподілу смичка.

Методичне забезпечення (обладнання): скрипки, смички, фортепіано, записи виконуваних п'єс у форматі мп3, програвач, нотний матеріал: партитура, партії для кожного інструменту.

Користь колективного музикування 

Колективне музикування у дитячій школі мистецтв являє собою навчально-виконавський процес, в якому органічно пов'язані навчання, виховання і подальше виконання музично-художніх творів, орієнтованих на засвоєння основ ансамблевого виконавства, способів і досвіду різноманітної особистісно-орієнтованої діяльності в галузі музичного мистецтва.

Працюючи над твором, починаючи з молодших класів, педагог повинен домагатися: синхронності при взятті звуку; рівноваги в звучанні; чистоти інтонації (мелодичної, гармонічної); єдності штрихів і аплікатури; виробляти вміння вести і передавати мелодійну лінію від партії до партії; виховувати відчуття єдиної ритмічної пульсації.

Основні завдання, які повинні бути виконані учнями в процесі роботи над музичним твором: навчитися слухати музику, виконувану ансамблем, в цілому і окремі голоси; орієнтуватися в звучанні теми, супроводу, підголосків; виконувати свою партію у відповідності з художньої трактуванням твору; творчо застосовувати у спільному виконанні музично - виконавські навички, отримані в спеціальному класі; отримати навички читання з листа.

Струнний ансамбль виконає два твори поспіль. Перший колектив – тріо. Учні: Шамайда Роман (скрипка) , Шайнюк Олена (віолончель). Партія фортепіано - Інна Бига. Особливу увагу слід націлити на контрастний характер виконання: ліричний, спокійний в старовинній п'єсі Кванца «Адажио» і різноманітні варіаційні мотиви української пісні П. Шольца  «Ой літає соколонько».

В другому творі добавляється партія контрабасу, яку виконує Петро Овруцький.
Робота над темпо-ритмічною пульсацією,  робота над інтонуванням. включає індивідуальне виконання.  

 В акордах слід спиратися на інтонацію октав, квінт, кварт; терцеві співзвуччя прилаштовувати до звучання цих ступенів.

При виконанні п'єс кожен учасник ансамблю повинен досягти якісного звучання, вірного розподілу смичка, вірних штрихів. Під час уроку деякі місця в творах відпрацьовуються окремо з постановкою певної задачі.

В кінці уроку виконуємо дві п'єси від початку до кінця, як на концерті. У цьому пункті роботи проводиться колективний аналіз виконання.

Після закінчення уроку кожен учень формулює план домашньої роботи над кожним твором. Ще раз нагадуємо учням звернути увагу на якість звуковидобування в кантилене і штрихової техніки, а також на форму, зміст і характер творів. .

Ансамблі мають величезне значення у формуванні звукообразних уявлень початківців скрипалів, у формуванні комплексу важливих професійних якостей: почуття ансамблю, єдність штрихів, фразування, артикуляції, точності ритму. 

На заняттях колективного музикування скрипалів відбувається синтез всіх знань і вмінь учнів, притому, що формуються навички інструменталіста-виконавця; крім того, виховуються та розвиваються такі якості як працездатність, фізична і психологічна витривалість, здатність артистичного втілення образно-художніх уявлень.

 

Категорія: Мої статті | Додав: rekun (12.01.2020)
Переглядів: 968 | Рейтинг: 4.8/65
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Автор сайту

Корнєва Тетяна

 Корнєва Тетяна Володимирівна
викладач по класу скрипки 
Ковельської школи мистецтв
 

НОВИНИ

Концерт-лекція в Кобрині 2019

Концерт


Листопад 2016.

Коельській школі 60
Ковельській школі мистецтв - 60

Камерний оркестр "КВІНТА". 15 років визнання.

Камерний оркестр “Квінта” відзначив 15-річчя творчої діяльності

Квінта 2017



ТВОРЧІСТЬ

Захід, присвячений творчості Мирослава Скорика.

Концерт-реквієм за участю камерного оркестру “Квінта”
Концерт-реквієм за участю камерного оркестру Квінта

Камерний оркестр

Виступ "Квінти" до Дня працівника освіти

Камерний оркестр Ковельскої школи мистецтв

квінта

Майстер-клас "Квінти" у Києві

Сольний концерт Аня Марчук

Сольний концерт Ані Марчук і Аліни Якубовської

Камерний оркестр «Квінта» переможець МІжнародного конкурсу Україна єднає світ

 vikladachi_kovelskoji_shkoli_mistectv_proveli_majster_klasi_dlja_rivnenskikh_koleg
Майстер-клас викладачів скрипки у Рівненській академії

Січень 2016.

Благодійні концерти «Квінти» під час Різдв'яних свят


Благодійний концерт "Квінти" у Люблінці

Педагогічний колектив та вихованці Люблинецької загальноосвітньої школи-інтернату-ліцею для дітей-сиріт та дітей....


Сольний концерт Маши Карпук, Ані Марчук, Лізи Сельвашук



Пам’яті Небесної Сотні

Читати далі статтю >>> Пам’яті Небесної Сотні


Квінта в Кобрині

Далі читати відгуки >>> Квінта в Кобрині

Популярне відео

В.Лич. Жарт-фантазія на тему романса Очі чорні

*****

Гаде. Жалюзі. Виконує  Маша Карпук 7 клас. Викладач Корнєва Т.В.

*****

Ігор Корнелюк. Місто, якого нема.

Категорії розділу
Мої статті [47]
Форма входу
відвідувачі сайту
Статистика
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz